PAGES

Wednesday, April 27

Contoh Soalan MEdSI






Assalamualaikum. bagi anda yang bakal menghadapi ujian MEdSI, pasti tertanya-tanya macamana bentuk soalan yang akan ditanya nanti. saya telah pun menjalani ujian in lebih kurang 4 tahun yang lepas. so perasaan tu pun memang berdebar sebab tidak tahu lagi macamana bentuk soalan dia.

Ujian MEdSI adalah ujian personaliti untuk menguji MINAT CALON TERHADAP PROFESSION KEGURUAN, INTEGRITI, KECERDASAN EMOSI dan PERSONALITI GURU. so, yang memohon tu mestilah minat untuk jadi guru, betul tak?

Soalan ujian MEdSI mengandungi 300 SOALAN dan perlu dijawab dalam masa 1 JAM.
JAWAPAN perlu diberi dalam bentuk YA atau TIDAK sahaja. 1 soalan anda perlu menjawab dalam masa 12 saat.. hebat...

pastikan jawapan anda konsisten dengan jawapan sebelumnya kerana soalan ini lebih kurang sama je. so, jangan pikir lama-lama sangat,pastikan anda habiskan menjawab kesemua soalan, berikan info tentang diri anda sebaik mungkin.

contoh soalan MEdSI





















GUDLUCK !



31 comments:

  1. kenape 135 jer ? thanks for sharing :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. 135 sebab contoh soalan Insak... Lebih kurang sama ajer... Soalan sahsiah.

      Delete
  2. assalam... ujain medsi ni juz jawab ye n tidak je ke ???? xde ke ujian lisan @ sesi soal jawab??? tQ

    ReplyDelete
  3. thankx 4 sharing dis,,very helpful,,thankz a lot,, ^____^

    ReplyDelete
  4. tq cz share... sgt2 brguna... :)

    ReplyDelete
  5. tq very much 4 this very informative information..

    ReplyDelete
  6. Terima kasih untuk info ini.. dan soalan2 di atas sangat membantu~^^

    ReplyDelete
  7. tq..hari ni sy ambil test MEdSI. Wish me luck ya ! =)

    ReplyDelete
  8. tq..it does help a lot..kalau ujian aptitud lak camner?

    ReplyDelete
  9. thanks sbb sudi share..sangat2 mmbantu.. :)

    ReplyDelete
  10. nak tanya. . . interview tuh kena cakap dalam bahasa inggeris eaa?

    ReplyDelete
  11. thanks for information.... :)

    ReplyDelete
  12. thanks for sharing!

    www.najlamohayidin.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...soalan no 15 hingga 31 hilang tuan...tq for imformation

    ReplyDelete
  14. Salam ,nak tnya sempat ke jawab 300 soalan dalam masa sejam.mcm bnyk sngt je

    ReplyDelete
  15. Salam ,nak tnya sempat ke jawab 300 soalan dalam masa sejam.mcm bnyk sngt je

    ReplyDelete
  16. sempat kot.1 soalan bersamaan 14 saat.yang paling penting jimatkan masa.jangan tengok soalan terlalu lama takut x sempat nak jwab soalan laen.wish gud luck for the exam.do your best.

    ReplyDelete
  17. Askm. Sesiapa nak dapatkan contoh soalan MedSi interaktif sila layari... http://abufarhi.blogspot.com auto semak n skor.

    Tq admin tumpang iklan. Semoga murah rezeki.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...